• P1

  • P2

 

 

بخش آي سي يو  2


رياست بخش:

دکتر غلامرضا بهادرخان

دانشيار جراحي مغز و اعصاب

تلفن ارتباط مستقيم

38026262



سرپرستار:
 
آقاي دهقان

DehghanE1[at]mums.ac.ir

 

چه بیمارانی بستری می شوند؟
 
بیماران ترومایی و بیماران عروقي بعد از اعمال جراحی بزرگ، بیمارانی که به علت مشکلات قلبی نیاز به مانیتورینگ قلبی دارند، قبل و بعد از عمل جراحی، بیمارانی که به علت مشکلات تنفسی نیاز به مراقبت و دستگاه تهویه مکانیکی مصنوعی دارند، بیماران ضربه سر و  ترومای گردن و نخاعی در این بخش بستری شده و به وسیله مجرب ترین پزشکان و پرستاران و پیشرفته ترین دستگاهها و تجهیزات پزشکی تحت مراقبت 24 ساعته قرار می گیرند

 عالیتهای عمده بخش (درماني- آموزشي):

پذيرشبيماران از اتاق عمل، اقدامات پرستاري پس از عمل در ICU، گذاشتن لوله تراشهوصلبه دستگاه ونتيلاتور در صورت نياز با همراهي متخصص بيهوشي، كنترلGCS،I/O،مردمكها و Vs ، مراقبت از چست تيوب و درن همواگ، اقدامات كنترل عفونت، فيزيوتراپيتنفسي و اندام ها، گاواژ طبق پروتكل، ساكشن استانداردهاي بر اساس نياز بيمار، تعويضپانسمان، مراقبت و اندازه گيريcvp\" ، انجام CPR كلاسيك،مراقبت از كاتترها ، انجام آزمايشات، آموزش لازم به همراهانبيمار، تحويل و تحول بخش و بيماران در شيفتهاي مختلف، درج كليه اقدامات پرستاري وآزمايشات در هر شيفت به طور لحظه اي، مانيتورينگ مداوم، مراقبت بهداشتي بيمار، درجريان گذاشتن متخصص بيهوشي در صورت كوچكترين تغييرات بيمار، ساپورت روحي بيماران،دهان شويه، جلوگيري از عوارض بي حركتي و زخم بستر، اكسيژن تراپي و....

 

خدمات قابل ارايه:
مراقبت های ویژه از بیماران ترومایی و جراحی مغز و اعصاب شامل حمایت تنفسی با دستگاه های تهویه مکانیکی - حمایت همودینامیکی و مانیتورینگ 24 ساعته بیماران
  • پذيرش بيماران نيازمند به مراقبت ويژه از نظر قلب - مغز - جراحی - تنفسی - داخلی - عفونی – چشمی- ENT و ارولوژی
  • تحت نظر بودن بيماران از نظر قلب و عروق و تنفس و سطح هوشياری و هموديناميک
  • در صورت نياز به تنفس مصنوعی لوله گذاری و وصل به دستگاه تهويه مکانيکی
  • بيمارانی که کاهش سطح هوشياری داشته و نياز به مراقبت ويژه دارند
  • بيمارانی که نياز به مانيتورينگ و تحت نظر بودن از نظر قلب و آريتمی دارند
  • بيماران تصادفی و ضربه مغزیبيماران مرگ مغزی 
  • بيماران تشنجی
  • بيمارانی که بعد از جراحی نياز به دريافت آرام بخش های قوی مثل ميدازولامآلفتانيل و پروپوفول داشته باشند
  • انجام گرافی های پرتابل – سونوگرافی – CT اسکن – MRI- EEG – EKG –بيمارانی که نياز به لوله گذاری معده و گاواژ و تغذيه TPN و غيره داشته باشند
  • رسيدگی به شکايات روحی و روانی حاد بيماران در حين بستری و بعد از ترخيص وهمراهان بيماران
  • مراقبت از بيماران در حال مرگ
  • رسيدگی به بهداشت و اصول ضدعفونی بخش و وسايل موجود و کنترل عفونت
  • بحران روانی و راهکارهای پيشگيری از آن در بخش ويژه


 

قوانين كلي بيمارستان

  1. در صورت بروز هرگونه مشكل در ارتباط با تاييد بيمه درمان، نحوه تماس با پاسگاه محل تصادف و تهيه كروكي ترخيص و يا ... مي توانيد به واحد مددكاري واقع در طبقه همكف ساختمان اداري اتاق شماره 14 مراجعه فرماييد.
  2. همراهيان محترم مي توانند مشكلات خود را با تلفن داخلي 124 (روابط عمومي بيمارستان) و 120 (رياست بيمارستان) بطور مستقيم بيان نمايند.
  3. در صورتی که بیمار شما تصادفی می باشد جهت استفاده از مزایای درمان رایگان ( ماده 92 ) با ارائه کپی برابر اصل شده گزارش پاسگاه و یا کروکی به واحد درآمد مراجعه فرمائید .
  4. دفترچه بیمه بیمارتان را در بدو پذیرش به مددكاري ارائه نمائید ، تا به موقع مورد تائید کارشناس بیمه قرار گیرد. (هزینه ترخیص، بدون تائید دفترچه بیمه به طور آزاد محاسبه می گردد)
  5. در زمان ترخيص بيمار بعلت حجم بالاي امور اداري و پرونده اي از مراجعه مداوم به بخش خودداري فرماييد. ما تمام تلاش خود را جهت انجام هر چه سريعتر امر مربوطه انجام خواهيم داد. در ضمن واحد ترخيص بيماران در ساختمان اداري واقع مي باشد.


 

قوانين بخش ICU2
 
  •  پس از بستری شدن بیمارتان با دريافت شماره تلفن بخش، يا ارائه شماره تلفن تماس همراه بيمار به بخش، محوطه بیمارستان را ترک نمائید. در صورت نیاز به حضور شما، از طریق تلفن با شما تماس گرفته خواهد شد.
  • ساعت ملاقات بيمارستان روزانه از ساعت 15:30-14:30 مي باشد كه جهت ملاقات بيماران ICU2 مي توانيد در سالن ملاقات حضور يابيد و از طريق دوربين مدار بسته بيمار خود را مشاهده نماييد.
  • ملاقات حضوري بیماران بخش ICU2 ممنوع است.
  • از رفت و آمد هاي بي مورد و مراجعه غير ضروري به درب بخش، جهت جلوگیری از انتشار عفونت ها جدا خودداری نماييد.
  • از تجمع جلوي درب بخش و سوالات مكرر و تكراري از پرستاران به جهت ارائه بهتر خدمات خودداري شود.
  • پس از اتمام ملاقات، پرستاران جوابگوي يك نفر از همراهان درجه يك بيمار در مورد مسائل مراقبتي و درماني و آموزش هاي لازم مي باشند.
  • جهت تغذيه بيماران از محلول هاي مخصوصي كه از واحد تغذيه بيمارستان در اختيار قرار مي گيرد استفاده مي شود
 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد | Mashhad University of Medical Sciences | جامعة مشهد للعلوم الطبية
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.